Titipan Buat Yang Ku Sayang

Ikhwaan Fillaah,

Tika aku dalam gelita
Teraba-raba dalam gelapnya jahiliah
Kau tuntun diriku
Membawa kepada cahaya

Tika aku dalam dahaga
Haus dan gersang tanpa tarbiah
Kau hidangkanku dengan tazkirah
Menyuburkan kembali hati yang lesu

Tika aku dalam kehanyutan
Silau dengan neon duniawi
Kau sedarkan diriku
Agar tak tertipu dengan nikmat yang sementara

Ikhwaan Fillaah,
Aku rindu pada kehangatan sentuhanmu,
Aku rindu pada keindahan kata-katamu,
Aku rindu pada kejernihan wajahmu,
Yang membangkitkan semula semangatku,
Untuk sama-sama mengumpulkan rijal-rijal,
Bagi menggerakkan dakwah ini.

Uhibbukum fillaah jamii’an!

p/s - ane kangen sama antum.
(Quote dari movie Sang Murabbi)
Erm, mengapakah ikhwah yang jauh lebih dirindui dari yang dekat ya?




~ Tarbiah Hangat = Tarbiah Bergerak = Sama macam prinsip tenaga ~